.... nog meer strand

19 mei 2016 - Clermont, Florida, Verenigde Staten

Na een korte en rare nacht staan we vroeg op om in Sarasota een boottcht te maken in een natuurpark. Benieuwd wat voor dieren we hier zullen tegen komen.

We gaan eerst afrekenen in het motel en nu blijkt dat we 8 dollar meer moeten betalen. Niet een erg groot bedag maar het was al duur genoeg. Dit brengt toch wel wat ergenis mee. Er is geen ontbijt bij dit motel dus zijn we blij dat we gisteren een extra muffin mee hebben genomen. Het drinken wat we eerder gehaald hebben halen we uit de koelkast en we kunnen we naar Sarasota Natual Park. Daar aangekomen betalen we om te parkeren en moeten daarna op het gevoel rijden naar de plaats aan het meer waar we moeten wezen. Toch al snel een tocht van 2 tot 3 km, denk ik. We zijn vroeg gegaan omdat het dan nog koel is. De eerste tocht is om 10 uur en daar kunnen we mee. We kijken nog wat rond in de souvenierwinkel en dan gaan we naar de boot. Een tocht van een uur. Onze kapiteyn is grappig en weet veel over het gebied. Hij zal proberen te zorgen dat iedereen aan zijn zijde de dieren kan zien. Het water is niet diep en je zou zo naar de overkant kunnen lopen. Of je dit overleeft weet hij niet want er leven in en rond dit meer 500 tot 1000 alligators. Die lusten wel wat.

We zien onderweg enkele alligators. De grootste dieren hier zijn ruim 3 meter lang en zijn best wel snel, al zou je dit op het eerste gezicht niet verwachten. Ze kunnen in een korte tijd een snelheid van 50 km per uur halen. Ze houden dit alleen niet erg lang vol. Verder zien we ook de vogels sie we in de andere tochten al hebben gezien. Na de tocht lopen we nog even rond en gaan dan terug naar de auto om naar de uitgang te gaan. Onderweg stoppen we nog om foto's te maken van een hert en haar jong die onder de bomen staan. We zoude er zo langs zijn gereden als er niet iemand stond te fotograveren en andere mensen stonden te kijken.

We vervolgen onze weg en gaan nu naar st petersburg beach. Een mooi gebied niet zo ver van waar we zaten. We gaan een hele nieuwe brug over en dat is voor het eerst dat we tol moeten betalen. De brug is best wel hoog en mooi om overheen te rijden. daar na volgen nog twee bruggen voor we op St Petersburg Beach zijn.  We zetten de auto aan een plaza neer en kijken daar even rond en zieneen mooi doorkijkje naar een havenplaats. We kunnen als we willen een boottocht maken om dolfijnen te spotten. Dit doen we niet maar het uitzicht we hebben is heel mooi. Een mooie plaats waar we een mooie wandeling over het strand maken. Het is lekker weer en we genieten hier van de zon, zee en zand. Na de lekker wandeling stappen we weer in de auto om terug te keren naar Clermont. Dit ritje zal ruim een uur duren, het is toch bijna 100 km. Ook is het spitstijd aan het worden dus wat drukker op de weg. Gelukkig hebben we Tommie (onze navigator) bij ons dus zal hij ons wel weer veilig terug berngen zoals hij ons de hele tijd al op al onze plaatsen heeft gebracht.

veilig arriveren we weer rond half 6 in Clermont bij onze ouders.

1. Mirjam:
    25 mei 2016